måndag 15 september 2008

Måndag 15/9

Tog en välbehövlig sovmorgon, sov till ca 09:00. Efter en kopp kaffe tog jag, Anbritt, Magnus och "Tändstickan" en bil in till Silk Market för lite shopping. Det i sig är en show som nästan måste upplevas för att förstå. All som ska handlas ska det prutas på. De kastar sig över en, ropar diverse olika saker på något som med lite god vilja kan liknas vid svenska...
Efter ett gäng timmar på marknaden tog Anbritt och jag tunnelbanan tillbaks till byn.

På stationen.


Efter drygt en timmes tunnelbanefärd i en väldigt modern och väl fungerande tunnelbana var vi så "hemma". Resten av eftermiddagen spenderades hemma framför tv´n där vi kollade, den pga av storm och åska, från igår avbrutna dubbelmatchen i tennis. Det slutade med ett silver för grabbarna. Senare på kvällen simmades det även in en bronsmedalj. Nu har klockan hunnit bli ca 22:00 ochvi har just haft medaljhyllningar för de aktiva som idag tagit medaljer. Kvällsmörkret lägrar sig över byn. Godnatt!

1 kommentar:

Lallis sa...

heeej arvid! Nu vet jag inte om du läser det här men jag skulle bara säga hej och att jag saknar dig och våra trevliga hälsningar varje dag. Vi kanske ses den 17e då om du kommer dit. kram