onsdag 10 september 2008

Tisdag 9/9

Tisdagen började med att en av de aktiva behövde behandling.


Mitt på dagen denna dag åkte Micke hemåt... (Hoppas du kom hem ordentligt och att resan gick bra!)

...och avlöstes av Anbritt! Efter lite samkväm på kontoret var det dags för mig att ta en transport i gräddfilen för att åka till judohallen.
Paralympic lane! (Det är faktiskt så att denna fil - och på flera andra vägar i stan - är reserverad för Paralympiska transporter till och från arenor.)

Väl framme i judohallen skulle vi kolla när Nicolina gick sin premiärmatch i Paralympics.

Nicolina in action!

Efter besöket i judohallen var det åter dags at bege sig ut till goalbollhallen för både herr och damlagsmatcher. Denna gång skulle jag inte stanna kvar under matcherna utan jag hade för avsikt att så snabbt som möjligt kasta mig på en av de shuttlebussar som en gång i timmen går från goalbollhallen tillbaka till byn. Det gick inte riktigt som jag tänkt mig...Busschauffören lyckades inte med sin uppgift så istället för en beräknad transporttid på ca 30 min tog det ungefär en timme och tjugo minuter! Jag satt ensam i denna buss och såg bebyggelse bli till berg och skog, vi var på väg ut från stan. Jag var lite småirriterad och trött då.


Efter att vi stannat ett par gånger på motorvägen och chauffören frågat efter vägen kom vi så tillbaks mot stan. Där var det fler bussar men i dem satt folk definitivt inte ensamma...